10 Ekim 2013 Perşembe

En özel Hediyeler

1990’larda bilhassa yeni sene öncesinde yönetici ve çalışanların bürolarının, masalarının, dolaplarının armağanlık eşyalarla dolup taşmasına sebep olan şirketlere bolca hediye sunmaananesi 2000’li senelerin başından itibaren değişik bir şekil aldı. Global krizlerin tesiri bir hayli firmayı hediye bütçelerini küçültmek ve çok pahalı olmayan armağanlıklara yönelmekvaziyetinde bıraktı. Müessesesel armağan alıp vermek şirketlerin insan kaynakları siyaseti kapsamına alındı ve bir hayli şirket armağanlar için tavan değerler belirledi. Bir takım firmalar belli ürünlerin hediye olarak kabul edilmesini yasakladı ve netice itibarıyla firmalar armağan alışverişini daha imajlarıyla uyumlu ve profesyonel bir hale getirdiler.
İş dünyasında hediye alıp vermenin ferdi istek ve gereksinimlerin ötesinde, iş ilişkilerine uygun bir şekilde yapılması gerekir. Müessesesel armağan alıp-vermek iş ilişkileriyle bağlı olunan firmalara, şirket çalışanlarına, müşterilere veya tedarikçilere bu ilişkilerden duyulan memnuniyeti gösterir. Ayrı olarak bu iş ilişkilerinin devam etmesinin arzulandığı iletisi da verilmiş olunur.İlk olarak hediye sunulmak istenen firmanın bu konudaki siyaseti ile ilgili bilgi edinilmelidir. Böylelikle gönderilen armağanın iade edilmesi gibi rizikolar ortadan kaldırılmış olacaktır. Bu tiparmağanları seçerken karşı tarafın kabul etmekten çekineceği bir değeri veya manası olan hediye çeşitleri seçmekten kaçınmak gerekir. Armağanın sunulduğu kişinin tanındığı ve kendisine ehemmiyet verildiği belli edilmeli, çok şahsi armağanlar almaktan kaçınılmalı, bu arada da kişinin kullanacağının bilindiği bir armağan seçilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder